“Pas A13-16 nu goed in” kopte het AD afgelopen vrijdag 15 februari 2013. De aanleg van de verbindingsweg tussen A13 en A16 langs het vliegveld en door het Bergse Bos wordt “onverminderd doorgezet”. De bezuinigingen van het Rijk op de infrastructuur hebben dus geen invloed op de hoofdwegen in onze regio.
Anderhalf jaar geleden heeft de raad van Lansingerland, ook met instemming van de fractie van Leefbaar 3B, onder voorwaarden ingestemd de aanleg van de A13-16. De voorwaarden komen neer op het volgende:
- Geen extra geluidsoverlast door de A13-16. Afdoende geluidafscherming. De milieudienst DCMR moet hiervoor een 0-meting doen;
- Tegen extra verkeersoverlast (lawaai en luchtkwaliteit) op N209 en N471 moeten afdoende maatregelen genomen worden. 50dB(A) is de bovengrens. Ook hier moet de DCMR een 0-meting doen;
- Tunnel onder de Rotte;
- A13-16 door een tunnel in het Bergse Bos;
- De tunnel onder de vaart van de Bergweg Zuid zo ver mogelijk door laten lopen tot de Ankie Verbeek-Ohrlaan;
- Geen tolheffing op A13-16. Anders is het sluipverkeer over de wegen in onze gemeente niet te beteugelen.
De fracties in Lansingerland moeten als een bok op de haverkist zitten om deze randvoorwaarden boven water te houden. De fractie van Leefbaar 3B zal dat zeker doen.
Be the first to comment