Op 13 december 2009 is de nieuwe dienstregeling openbaar vervoer in Lansingerland van kracht geworden. De regeling is verbeterd.
Je kan nu met bus 174 van Bleiswijk en Bergschenhoek naar de Randstadrail en verder zonder overstappen naar de TU in Delft.
Jammer is het en eigenlijk ook onbegrijpelijk dat het netwerk binnen Lansingerland toch behoorlijk grofmazig blijft.Zeker als je ziet dat in vergelijkbare woongebieden in Hillegersberg/Schiebroek de dichtheid van het lijnennet aanzienlijk groter is.
Grote woongebieden in de Noordpolder van Berkel en de woonwijken langs de Anjerdreef in Rodenrijs zijn er sinds 13 december behoorlijk op achteruit gegaan. De grote hoeveelheid seniorenwoningen langs en aan de Anjerdreef zijn nu verstoken van openbaar vervoer.
Ook grote delen van de Componistenwijk, de Edelstenenwijk en de Sterrenwijk zijn er in hun openbaarvervoersmogelijkheden fors op achteruitgegaan.
Een ander punt van achteruitgang betreft de openbaarvervoer verbinding tussen Berkel en Rodenrijs Noord en Berkel en Rodenrijs Zuid.
Er is geen directe verbinding tussen Rodenrijs en Berkel. Er is zelfs geen overstappunt.
Het voorstel van Leefbaar 3B is om op korte termijn de openbaar vervoer verbindingen over de Anjerdreef en de Oostersingel terug te brengen. Tevens stelt Leefbaar 3B voor de koppeling van de noordelijke en zuidelijke lijnen netten in Berkel en Rodenrijs te realiseren.
Graag de bushaltes weer terug in Berkel en Rodenrijs moet nu 15 min als ik naar mijn zoon wil terwijl ik slecht ter been ben.