Het parkeerprobleem is groot, ter plekke van het Station Westpolder en tevens in de gehele buurt er omheen. Maar gaan we dat probleem, wat het dan ook mag kosten, oplossen?
“Nee”, zei Hans Dirkzwager en met hem het grootste gedeelte van de raadsleden in de raadsvergadering van 31 oktober 2013. “Neem het maar terug college en kom met een nieuw voorstel. € 360.000 vinden wij een te groot risico voor alleen maar een planonderzoek. Stel dat het voorstel het later niet haalt. Dan zijn we wel ons geld kwijt.” Bovendien, iedereen die een krant leest, weet dat het bouwen en in exploitatie houden van een parkeergarage op dit moment niet overal even lucratief uitwerkt.
De fractie van Leefbaar 3B onderkent het parkeerprobleem bij station Westpolder en in de omgeving. Gezien de populariteit van de Randstadrail, lijkt het er op dat het parkeerprobleem alleen maar groter wordt. Hierdoor en mede door de royale subsidie € 1,5 miljoen van de Stadsregio en het Rijk wil Leefbaar 3B het thans liggende voorstel van een krediet van € 100.000 goedkeuren. Voor dit bedrag wordt een onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de parkeergarage. Leefbaar 3B woordvoerder Hans Dirkzwager gaat er vanuit dat in het onderzoek ook beheerskosten en zowel betaald als onbetaald parkeren van de parkeergarage worden betrokken.
In februari 2014 wordt, naar aanleiding van de nu startende onderzoek besloten of de bouw van de parkeergarage echt doorgaat. Dan zal de raad nog ongeveer € 500.000 beschikbaar moeten stellen, als besloten wordt de parkeergarage voor 150 auto’s bij station Westpolder te bouwen.
Geef als eerste een reactie