Steeds meer reizigers maken gebruik van metrolijn E tussen Rotterdam en Den Haag. Vanwege de drukte in deze metro is het nodig extra metro’s in te zetten. Daarvoor is een keervoorziening noodzakelijk. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) onderzoekt samen met de gemeenten Pijnacker-Nootdorp en Lansingerland op welke locatie er een keervoorziening kan komen.
Onderzoek
De Metropoolregio en de gemeenten willen een zorgvuldige afweging maken over de meest geschikte locatie voor deze keervoorziening. Het onderzoek dat nu van start gaat, inventariseert welke locatie het meest geschikt is voor een keervoorziening. Er wordt onder meer gekeken naar de technische inpasbaarheid en het effect op de omgeving. Naar verwachting is in november 2016 bekend wat de meest geschikte locatie is. Daarna volgt overleg met de betrokken gemeenten over de manier waarop en onder welke voorwaarden deze locatie ingepast kan worden.
Metrolijn E wordt veel gebruikt
In de spits is het vooral erg druk op het traject tussen Meijersplein en Rotterdam CS, maar binnen een aantal jaren begint de drukte al bij Berkel Westpolder. Om tijdens de ochtendspits extra metro’s te laten rijden, moeten de voertuigen vanaf Rotterdam tussen Berkel en Rodenrijs en Leidschenveen kunnen keren. Hiervoor is een extra keervoorziening noodzakelijk.
Geef als eerste een reactie