De voorkeursvariant voor het fietsveiliger maken van het Berkelsedijkje is gepresenteerd. Het dijkje gaat bestaan uit twee weggedeelten. De huidige weg voor auto- en motorverkeer en een nieuw aan te leggen fietspad tussen de huidige weg en de sloot aan de Berkelse kant. Tegelijkertijd wordt de historische brug bij de Van Koetsveldstraat gereconstrueerd en er naast komt een brug voor de fietsers. Leefbaar 3B vindt dit een uitstekende oplossing voor een veel betere verkeersveiligheid op het Berkelsedijkje.
Het nieuwe fietspad maakt de snelle fietsverbinding tussen Zoetermeer en Rodenrijs en verder naar Rotterdam volledig. Naar de aansluitingen van het nieuwe fietspad op de rotonde bij Oostersingel/Berkelseweg en verder naar het fietspad op de Landscheiding richting Zoetermeer moet nog goed onderzoek worden gedaan om deze verbinding zo veilig en logisch mogelijk te maken.
Heel fijn is het dat de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) 50% van de aanlegkosten betaalt van dit nieuwe deel in het snelfietspad Zoetermeer – Rodenrijs
Binnenkort zal de raad besluiten over het nieuwe fietspad.
Maak van het Berkelse dijkje helemaal een fietspad, je hoeft er met de auto niet overheen zonde van het geld om het oudste bruggetje te restaureren.
toen ik als kind aan de prins bernhardlaan woonde speelde we onder deze brug en was toen als slecht.dat is ongeveer 50 jaar geleden.
afbreken zou ik zeggen.